Codificació no vàlida

Avui estava copiant uns documents antics d’un disc dur vell al meu ordinador. I me m’he trobat un munt de símbols ? i al final de l’extensió la expressió “codificació no vàlida”. Sempre que em passava això, el que feia era renombrar-ho, però aquesta vegada eren molts. Després de cercar molt, he trobat que això passa perquè la codificació que tenien era iso-8859-9, i el meu ordinador treballa amb utf8. La solució me l’ha donat la comanda CONVMV!!!

No la tenia instal·lada, així que primer cal:

en Fedora com a root: yum install convmv (ubuntu, ‘apt-get install convmv’, en opensuse no ho he provat, suposo que amb un ‘zypper in convmv’), i ara executem la conversió de codificació:

$ convmv -f iso-8859-9 -t utf8 –notest -r /lloc/on/tenim/elsdocuments/
I en uns segons tot perfecte!!!😛

Posted on 05/12/2010, in Fedora, opensuse, terminal, ubuntu. Bookmark the permalink. 5 comentaris.

  1. Bé. Això de “codificació no vàlida” és que estan en una codificació que no es correcta per la que teniu en el ordinador. Si utilitzeu ubuntu segurament és que useu utf8 i el nom del fitxer té caràcters com accents,ñ i per l’estil.

    Si ja teniu les fitxers en el vostre ordinador i no ho heu vist en el moment de copiar-los ho podeu arreglar amb la utf8-migration-tool.
    En teoria és per canviar-vos els fitxer de configuració i també repassa que ni tingueu cap fitxer el el vostre directori personal que estigui en una codificació no vàlida (aquest és el pas que ens interessa).

    Instal·leu-lo, amb synaptic o en el terminal
    $apt-get install utf8-migration-tool

    La trobareu a Aplicacions > Eines del sistema > UTF-8 Migration Tool

    Jo l’acabo de fer servir en una ubuntu 10.10 i no em reconeixia la codificació que tinc configurada perquè era diferent de la que ell porta definides. Heu d’editar el fitxer /usr/share/i18n/SUPPORTED

    $ sudo gedit /usr/share/i18n/SUPPORTED
    busqueu la línia ca_ES.UTF-8 UTF-8 i afegiu en una nova línia:
    ca_ES.utf8 UTF-8
    deseu i tanqueu-lo.

    Ara ja funcionarà l’eina i en el primer pas us dirà que està tot bé i en el segon us trobarà els fitxers que tingueu que estiguin en una codificació no vàlida.

    Espero que us vagi bé !

    Salut !

    • Gràcies de nou,
      en aquest bloc he volgut anar posant els problemes que vaig trobant, el que vaig aprenent i les meves inquietuds… però en català.
      Sovint em trobo molta informació a la xarxa en espanyol o en anglès, crec que la comunitat de catalanoparlants ens trobem en desavantatge!
      Gràcies per les teves aportacions!

  1. Retroenllaç: El meu blog – Jordi Domene » Blog Archive » Modificar la codificació no vàlida

Deixa un comentari

