Abiword: Processador de textos lleuger

https://i0.wp.com/www.softcatala.org/w/images/d/d2/Abilogo.jpg

Tal com diu a la viquipèdia, l’AbiWord és un programa processador de textos de programari lliure, multiplataforma amb llicència GPL. El tenim traduït al català gràcies al grup de traductors de Softcatalà.

Si teniu un ordinador amb pocs recursos, o només useu el writer del libreoffice (o Openoffice), llavors l’Abiword us pot anar força bé.

No té totes les característiques del writer però en té algunes força interessants:

pot obrir diferents tipus de documents

En d’altres es capaç d’obrir PDF i després desar-ne el document en .odt o d’altres.

pot exportar a diferents formats

En d’altres en LaTeX, html, i un bon munt.

és col·laboratiu

Podem a través de la pestanya collaborate compartir documents, obrir els documents compartits…

eines de la xarxa

podem accedir a traductors, diccionaris, etc des del documents.

😉

Posted on 12/07/2011, in eines, programari. Bookmark the permalink. 4 comentaris.

  1. L’Abiword sempre és el gran oblidat. Jo l’utilitzo en el meu Netbook, perquè hi necessito un processador de textos ràpid, encara que no tingui tantes opcions com altres.

    • Gràcies pel comentari Oriol,
      la veritat és que l’he redescobert quan em vaig adonar que últimament només estava escrivint textos, o per obrir PDF, i també per exportar en LaTeX.
      😉

      • La veritat és que aquesta part és la que més m’ha sorprès de la teva anotació. No sabia que podia exportar a LaTeX. Has pogut provar aquesta funcionalitat, per veure si l’exportació és bona?

      • Ho he provat, i la exportació no ha estat del tot perfecta. Però per mi, que n’estic aprenent, m’ha anat molt bé. En especial m’ha permés fer coses en Latex que no sabia com picar el codi. Per exemple en taules complexes. Uns dies més tard, ja no m’ha calgut, i ja ho sé fer😛

Deixa un comentari

